نام جزیره کیش از نظر معنا به مفهوم “تیردان” یا “ترکش” میباشد. این نام ازآن جهت برگزیده شده است که وقتی بر بلندیهای اطراف جزیره می ایستادند چون تیری که در ترکش باشد به نظر میرسید.

سرگرمی های جزیره کیش

غواصی

جت اسکی

اسکی روی آب

نخستین پارک آبی روباز ایران

شناور آکواریوم

چتر پاراسل

قایق سواری

ماهیگیری

شاتل

بنانا

کشتی های تفریحی

فلای بورد

کایت بوردینگ

اسکوتر غواصی

پلاژها

بیگ بال

بادی مارینا

کلوپ های دریایی متفاوتی در کیش خدمات مربوط به تفریحات آبی را ارایه می دهند.

برای تهیه بلیت این تفریحات می توانید به کلوپ های دریایی جزیره مراجعه و یا از طریق هتل ها و آژانس های مسافرتی یا نمایندگی های فروش اقدام کنید.

ساعات کار کلوپ های دریایی معمولا ۱۰:۰۰ تا ۱۷:۰۰ است؛ اما این زمان بسته به شرایط ممکن است تغییر کند و افزایش یا کاهش یابد.

کارتینگ در کیش

یکی از مکان های تفریحی جزیره کیش همین پیست کارتینگ است که به گردشگران و مسافران خدمت رسانی میکند.

مسافرانی که قصد سفر به کیش را دارید و علاقه خاصی به تفریح با ماشین دارید به شما توصیه می کنم حتما به کارتینگ کیش سر بزنید و از آن استفاده کیند.

کارتینگ این جزیره دارای پیستی به طول ۸۰۰ متر بزرگ ترین پیست خاورمیانه به شمار می رود . در این پیست موتورهای چهار چرخ و ماشین های کنترل از راه دور نیز وجود دارد .

لازم به یادآوری است که :

– حداقل سن برای استفاده از کارتینگ 10 سال و حداقل قد 140سانتی متر
– حضور والدین برای استفاده کنندگان زیر 16 سال الزامی است

در غرب جزیره کیش کشتی بزرگی به گل نشسته است که دیگر نیازبه معرفی ندارد چرا که به عنوان یکی از نمادهای گردشگری کشور به حساب می آید اما بهتر است بگوییم که نامش کشتی یونانی است. این کشتی در سال 1345 راهی یونان بود که بنا به شرایط به گل نشست و 80 روز تلاش برای در آوردن آن به هیچ نتیجه ای نرسید تا این کشتی برای همیشه در آنجا بماند و به نماد جزیره کیش تبدیل شود.

کشتی یونانی